Practices of Response in Public Speaking: The Transformation of Revision Techniques into Oral Feedback
Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › fagfællebedømt
Standard
Practices of Response in Public Speaking : The Transformation of Revision Techniques into Oral Feedback. / Hansen, Jette Barnholdt.
I: Review of Communication, Bind 16, Nr. 2-3, 06.2016, s. 213-221.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › fagfællebedømt
Harvard
APA
Vancouver
Author
Bibtex
}
RIS
TY - JOUR
T1 - Practices of Response in Public Speaking
T2 - The Transformation of Revision Techniques into Oral Feedback
AU - Hansen, Jette Barnholdt
PY - 2016/6
Y1 - 2016/6
N2 - Artiklen er en del af en særudgave af Review of Communication med fokus på undervisning på kommunikationskurser på første år. Der fokuseres på opbygningen af en mundtlig feedback kultur i faget Retorisk teori og analyse på første år af bacheloruddannelsen i retorik på Københavns Universitet. Evnen til at kunne give og modtage feedback er således en vigtig del af retorikuddannelsen - såvel på bachelor- som på kandidatniveau. Responskulturen er kraftigt inspireret af kognitiv skrivepædagogik og repræsenterer hermed et møde mellem skriftlig og mundtlig retorik.
AB - Artiklen er en del af en særudgave af Review of Communication med fokus på undervisning på kommunikationskurser på første år. Der fokuseres på opbygningen af en mundtlig feedback kultur i faget Retorisk teori og analyse på første år af bacheloruddannelsen i retorik på Københavns Universitet. Evnen til at kunne give og modtage feedback er således en vigtig del af retorikuddannelsen - såvel på bachelor- som på kandidatniveau. Responskulturen er kraftigt inspireret af kognitiv skrivepædagogik og repræsenterer hermed et møde mellem skriftlig og mundtlig retorik.
KW - Faculty of Humanities
KW - Feedback
KW - Mundtlig retorik
KW - Responskultur
KW - Retorisk didaktik
KW - Kognitiv skrivepædagogik
U2 - 10.1080/15358593.2016.1187450
DO - 10.1080/15358593.2016.1187450
M3 - Journal article
VL - 16
SP - 213
EP - 221
JO - Review of Communication
JF - Review of Communication
SN - 1535-8593
IS - 2-3
ER -
ID: 152665136