18. september 2019

Velbesøgt CMS seminar om desinformation

CMS afholdt tirsdag d. 17. september et åbent seminar om desinformation på Københavns Universitet. Eksperter fra både Totalförsvarets Forskningsinstitut, Lunds Universitet samt Oxford University var med til at belyse emnet fra forskellige indfaldsvinkler. Seminaret blev modereret af André Ken Jakobsson fra Center for Militære Studier.

Seminaret blev åbnet med et indlæg af Niklas Rossbach fra Tötalforsvarets Forskningsinstitut, som gav et historisk perspektiv på desinformation. Samantha Bradshaw fra Oxford University fortalte dernæst om, hvordan desinformation bruges på digitale medier og Henrik Argadh-Twetman fra Lunds Universitet sluttede af med et oplæg om, hvilke countermeasures, der kan tages i forhold til desinformation i dag. Efter de tre oplæg blev seminaret afsluttet med spørgsmål fra et spørgelystent publikum.