26. november 2018

Stort fremmøde til foredrag ved den georgiske udenrigsminister David Zalkaliani

Vicecenterleder Kristian Søby Kristensen (tv.) og Georgiens udenrigsminister David Zalkaliani (th.)

Frokoststuen var fyldt op, da den georgiske udenrigsminister David Zalkaliani d. 14. november gæstede Center for Militære Studier til foredrag om Georgiens nuværende politiske situation. Foredraget blev afholdt som led i 10 året for den russisk-georgiske krig.

Mr. Zalkaliani talte på foredraget om Georgiens forhold til Rusland, og hvordan dette har udviklet sig efter krigen. Han kom også omkring Georgiens forhold til Vesten og vestlige institutioner, herunder EU og NATO. Derudover berørte han også Georgiens økonomiske situation og turisme.