12. august 2024

Stillingsopslag: Postdoc til Center for Militære Studier

Center for Militære Studier (CMS) modtager nu ansøgninger til stillingen som postdoc med fokus på forskning i forsvars- og  sikkerhedspolitik. Der lægges vægt på, at ansøgeren skal være højt motiveret og have en ambition om at øge vores forståelse af verden. Derudover er det et krav, at ansøgeren har en ph.d. i statskundskab eller tilsvarende akademiske kvalifikation. Stillingen er ledig i to år fra den 1. januar 2025 eller snarest muligt derefter.

Stillingens generelle opgaver omfatter:

• Forskning inden for forsvars-, sikkerheds- og strategiske studier.
  • Anvendt forskning og andre opgaver for Forsvarsministeriet og forsvarsforligspartierne
  • Vidensdeling med samfundet, herunder medieoptrædener og offentlige foredrag.
  • Undervisning, vejledning og eksamination af bachelor- og postgraduate studerende ved Institut for Statskundskab, Københavns Universitet

Vægtningen af de forskellige toldsatser kan variere med jævne mellemrum.

Læs mere og ansøg inden d. 8. september her: Postdoctoral Researcher to the Centre for Military Studies, Department of Political Science, Faculty of Social Sciences, University of Copenhagen (ku.dk)