2. marts 2022

Kristian Søby Kristensen konstitueret som centerleder på CMS

Vicecenterleder, seniorforsker Kristian Søby Kristensen er fra d. 1. marts konstitueret som centerleder på Center for Militære Studier (CMS). Han afløser Henrik Breitenbauch, der er tiltrådt stillingen som dekan på Forsvarsakademiet.

Kristian har siden d. 1. juli 2015 været vicecenterleder på CMS. Han har en ph.d. i statskundskab fra Institut for Statskundskab på Københavns Universitet og har erfaring med forskning, forskningsbaseret myndighedsbetjening og formidling om dansk forsvars- og sikkerhedspolitik fra både CMS og tidligere ansættelser hos Dansk Institut for Militære Studier og Dansk Institut for Internationale Studier.

Kristian Søby Kristensen vil være konstitueret i perioden frem til udnævnelsen af en ny centerleder. Stillingen som centerleder vil blive slået op snarest.