26. november 2020

Henrik Breitenbauch paneldeltager i Cambridge Universitet-webinar om Storbritanniens rolle i den vestlige Østersøregion

Centerleder Henrik Breitenbauch deltog d. 18. november i webinaret ”Britain and the Western Baltic” arrangeret af Cambridge Universitet. Arrangementet stillede skarpt på, hvilken rolle Storbritannien historisk set har haft i den vestlige Østersøregion, og hvilken rolle Det Forenede Kongerige – som fortsat leverer sikkerhed i regionen gennem NATO, men samtidig søger en ny rolle efter Brexit – vil komme til at spille i fremtiden. Webinaret blev arrangeret af Cambridge Universitet og modereret af forhenværende britiske indenrigsminister Charles Clarkes, mens panelet bestod af Nicola Clase (Sveriges ambassadør i Finland), Angela Huang (forskningsleder på Forschungsstelle für die Geschichte der Hanse und des Ostseeraums, Lübeck) og Henrik Breitenbauch, (centerleder på Center for Militære Studier, Købehavns Universitet). Arrangementet indgår i en større serie om Storbritannien og Østersøregionen på Cambridge Universitet.

Se eller hør hele arrangementet her (på engelsk).