9. juni 2015

CMS på folkemødet 2015

Kristian Søby Kristensen og Henrik Ø. Breitenbauch fra Center for Militære Studier deltager i tre sessioner på folkemødet om bl.a. global ustabilitet, IS, nye kampfly og cyberkrig med bl.a. Anders Ladekarl (Røde Kors), Ole Kværnø (Forsvarsakademiet) og Anders Henriksen (Københavns Universitet). Se programmet herunder.

Program:
Hvad skal vi bruge Danmarks nye kampfly til?
Arrangør: Airbus Defence and Space.
Dag: 11. juni 17:30 - 18:30
Emne 2: Internationale spørgsmål
Sted: K28 Advice teltet - Allinge Open i Hutlihut gården - Kirkepladsen
Deltagere: Ole Kværnø, dekan, Forsvarsakademiet. Henrik Breitenbauch, senior forsker, Center for Militære Studier Københavns Universitet. Ole Wæver, professor i International Politik, Københavns Universitet. Kristian Ring-Hansen Holt, moderator, TV2.

Cyberkrig – fremtidens slagmark?
Arrangør: Forsvarsakademiet.
Dag: 12. juni 12:00 - 13:00
Emne 2: Retsvæsen/kriminalitet
Sted: H13 Hjemmeværnet / Hjortø - Allinge Havn, Bådpladser
Deltagere: Kim Aarenstrup, Chef, Nationalt Cyber Crime Center (NC3). Anders Henriksen, Lektor og centerleder, Københavns Universitet. Thomas Nissen, Analytiker, Forsvarsakademiet. Kristian Søby Kristensen, Seniorforsker og centerleder / moderator, Københavns Universitet.

Hvad rager Verden Danmark?
Arrangør: Globalt fokus.
Dag: 12. juni 13:00 - 14:00
Emne: Internationale spørgsmål
Sprog: Dansk & engelsk
Sted: E21 Det Globale Telt - Kampeløkke Havn
Deltagere: Rune Lykkeberg (moderator), Kulturredaktør, Politiken. Pernille Bærentsen, Journalist og blogger. Frank Piasecki Poulsen, Instruktør og manuskriptforfatter. Henrik Breitenbauch, Seniorforsker, Københavns Universitet.

IS, global ustabilitet og dansk forsvar.
Arrangør: Center for Militære Studier. Forsvarsakademiet.
Dag: 12. juni 15:00 - 16:00
Sted: H13 Hjemmeværnet / Hjortø - Allinge Havn, Bådpladser
Deltagere: Anders Ladekarl, Generalsekretær, Røde Kors. Henrik Breitenbauch, Seniorforsker, Center for Militære Studier / Københavns Universitet. Ole Kværnø, Dekan, Forsvarsakademiet. Kristian Søby Kristensen, Seniorforsker og centerleder / moderator, Københavns Universitet.