24. juni 2020

CMS udgiver Årsrapport 2019

Center for Militære Studier har udgivet sin årsrapport for 2019, hvor du kan læse mere om centrets publikationer og aktiviteter i det forgangne år.

CMS er et uafhængigt forskningscenter ved Institut for Statskundskab, Københavns Universitet. Vi forsker i strategi, sikkerhedspolitik og militære forhold, og på den baggrund laver vi forskningsbaseret myndighedsbetjening for kredsen af politiske partier i Folketinget bag forsvarsforliget og for Forsvarsministeriet.

Vores arbejde er stærkt præget af rådgivning og analyser af dagsaktuelle politiske begivenheder. Men er også kendetegnet ved udarbejdelsen af længerevarende forskningsprojekter, undervisning, foredrag og bogudgivelser, der afspejler de væsentligste trusler, problemer og udfordringer som dansk forsvars- og sikkerhedspolitik står overfor. Du kan læse mere om vores arbejde i årsrapporten 2019.

Tilgå hele årsrapporten her, og få et indblik i 2019 set fra Center for Militære Studier.