30. august 2024

CMS-forsker Neil Renic bidrager til en artikel i International Studies Perspectives

Neil Renic, forsker ved Center for Militære Studier, er medforfatter på den nyligt udgivne artikel ”Forum: Dead-Ends, Disasters, Delays? Reflecting on Research Failure in International Studies and Ways to Avoid It” i tidsskriftet International Studies Perspectives. Artiklen reflekterer over mislykket forskning i internationale studier og opfordrer fagfolk inden for international politik (IP) til at genoverveje, hvad der kendetegner både succes og fiasko.

Bidragyderne reflekterer i artiklen over deres egne erfaringer og praksis og beskriver faktorer, der ofte hæmmer lovende arbejde inden for international politik (IP). Disse faktorer spænder fra de helt almindelige afvisninger under peer review og frustrationer omkring netværksopbygning til mere alvorlige forhindringer, herunder den voksende neoliberalisering af den akademiske verden, usikre ansættelsesforhold, sygdom og handicap samt begrænsninger i den akademiske frihed.

Læs mere her (gratis adgang gennem Det Kongelige Bibliotek)