CMS Seminar: NATO-topmødet i Vilnius - Hvad betyder det for Danmark?

Sommerens NATO-topmøde i Vilnius var imødeset med stor spænding pga. krigen i Ukraine og den alvorlige sikkerhedspolitiske situation i Europa. På dagsordenen var bl.a. fortsat støtte til Ukraine, potentielt ukrainsk NATO-medlemskab, størrelsen på de nationale forsvarsbudgetter og Sveriges NATO-medlemskab. CMS inviterer til offentligt seminar med centrale beslutningstagere og eksperter for at diskutere topmødets temaer, dagsordener og konklusioner og deres betydning for dansk forsvars- og sikkerhedspolitik.

Paneldeltagere:

• Kasper Høeg-Jensen (Direktør, Center for Sikkerhed og Operationer, Forsvarsministeriet)
  • Peter Alexa (Brigadegeneral og stedfortræder for Danmarks militære repræsentant til NATO og EU)
  • Amelie Theussen (Lektor, Forsvarsakademiet)
  • Lise Wiederholt Christensen (Ph.d.-studerende, Institut for Statskundskab, KU)
  • Moderator: Kristian Søby Kristensen (Centerleder, Center for Militære Studier)

Tid: Torsdag d. 24. august 2023 kl. 14:30-16:00

Sted: Lokale 2.1.12 på Center for Sundhed og Samfund (CSS), Øster Farimagsgade 5, 1353 København K.

Tilmeld dig her senest d. 23. august 2023 kl. 12:00. [tilmelding er lukket]