CMS Seminar: Fremtidens forsvar #3 Digitalisering og ny teknologi

Nye digitale teknologier spiller en større og større rolle på forsvarets område. Autonomi, algoritmer og kvante er bare nogen af de teknologier forsvaret i løbet af de næste år skal forholde sig til. Og det gælder hele forsvarets organisation – fra lagerstyring til måludpegning. Konkurrencen om at udvikle og implementere ny teknologi intensiveres af den tiltagende globale stormagtskonkurrence, der samtidig driver de vestlige militære styrker til at etablere nye relationer til både forskning og industri. Den nye teknologi forandrer dermed både hvordan forsvaret indrettes og hvordan forsvaret relaterer sig til sin omverden. Seminaret diskuterer ny teknologi og konkurrencen om at udvikle og udnytte teknologiens betydning for forsvarets udvikling.

Paneldeltagere:

• Kim Jesper Jørgensen, chef for Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse
  • Katja Lindskov Jakobsen, seniorforsker, Center for Militære Studier
  • Jan W. Thomsen, institutleder, Niels Bohr Institutet
  • Joachim Finkielman, direktør for forsvar og sikkerhed, Dansk Industri

Tid: Mandag den 17. april fra kl. 15.00 til 16.30.

Sted: CSS, Øster Farimagsgade 5, 1353 København K, lokale 1.1.02 (bygning 1. 1. sal)

Tilmeld dig her senest tirsdag d. 17. april.