Offentligt seminar "Desinformation: Udfordringer for Vesten, EU og Danmark"

Desinformation er en udbredt strategi i det 21. århundrede, som i takt med den digitale udvikling og nye teknologier får stadigt større betydning. Fra et vestligt perspektiv udgør desinformationskampagner praktiseret af Rusland og Kina som et led i en stigende stormagtskonkurrence en væsentlig udfordring. Til at gøre os klogere på desinformation, og hvordan udfordringen kan håndteres, inviterer Center for Militære Studier (CMS) i samarbejde med Center for Europæisk Politik (CEP) på Institut for Statskundskab til et offentligt seminar med deltagelse af Danmarks fremmeste eksperter på området.

Paneldeltagere:

• Søren Liborius, chefkonsulent, EU’s strategiske kommunikationsenhed
  • Yevgeniy Golovchenko, adjunkt, Institut for Statskundskab, KU
  • Jeanette Serritzlev, militæranalytiker, Forsvarsakademiet
  • André Ken Jakobsson, adjunkt, Center for War Studies, SDU

Velkomst ved Marlene Wind (centerleder, CEP). Kristian Søby Kristensen (centerleder, CMS) modererer debatten.

Tid: Torsdag d. 26. oktober, 15:30-17:00

Sted: Lokale 7.0.34, Center for Sundhed og Samfund (CSS), Øster Farimagsgade 5, 1353 København K.

Tilmeld dig her senest d. 25. oktober 2023 kl. 12:00. [tilmelding er lukket]