17. august 2017

Sommerskole: To ugers undervisning kulminerede med ordførerdebat

Årets traditionsrige sommerskole om dansk forsvarspolitik og strategiske studier sluttede i dag i spændende selskab med Holger K. Nielsen, Rasmus Jarlov, Henrik Dam Kristensen, Marie Krarup og Peter Juel Jensen.

Ordførerdebatten gav de studerende mulighed for at rette nogle af de mange spørgsmål, som de seneste ugers undervisning har foranlediget, mod de personer, der træffer de store forsvarspolitiske beslutninger i landet. Det bragte blandt andet dagsordenen ind på Arktis, cybersikkerhed og værnepligt - alt sammen koblet til forhandlingerne af det kommende forsvarsforlig.

Forud for dagens debat har de studerende fulgt to ugers undervisning med egne og eksterne forskere og praktikere, der har dækket en bred forsvarspolitisk og strategisk dagsorden fra Clausewitz til kampfly.