23. juni 2015

Ny ledelse på Center for Militære Studier

Center for Militære Studier (CMS) er et uafhængigt universitetsforskningscenter, som fokuserer på politikrelevant forskning og forskningsbaseret innovation og information, der analyserer udfordringer og muligheder for Danmarks forsvars- og sikkerhedspolitik i en globaliseret verden.

Pr. 1. juli 2015 ansættes Henrik Ø. Breitenbauch som centerleder og Kristian Søby Kristensen som vicecenterleder. De er begge ph.d. i statskundskab fra Institut for Statskundskab ved Københavns Universitet med fokus på international politik, og har en fælles baggrund med omfattende erfaring med forskning og forskningsbaseret myndighedsbetjening fra både CMS, Dansk Institut for Militære Studier, og Dansk Institut for Internationale Studier.

Med den nye ledelse er grundlaget lagt for en fortsat udvikling af CMS som en førende europæisk universitetsbaseret tænketank inden for forsvars- og sikkerhedspolitikken i henhold til aftalerne mellem Københavns Universitet og Forsvarsministeriet.