28. oktober 2013

CMS-møde med PRT Helmand-chef Catriona Laing

Center for Militære Studier afholdt torsdag d. 24 oktober et møde med deltagelse af den nyligt afgåede chef for Helmand Provincial Reconstruction Team, Catriona Laing (UK). Catriona Laing har netop afsluttet 18 måneder som chef for Helmand Provincial Reconstruction Team og UK Senior Representative, Southern Afghanistan. Hun var ansat fem år i premierminister Tony Blairs strategienhed, og var i den forbindelse med til at lede projekter om energi, miljø, uddannelse, skrøbelige stater og produktivitet. På mødet gav Laing en briefing om udviklingen i genopbygningen af Helmand. Mødet blev afholdt som et led i Center for Militære Studiers netværk for samtænkning, global regeringsførelse og kapacitetsopbygning.