Seminar om pirateri i Nigeria

OBS. Der er sket en ændring i programmet.

10.15 – 11.00 ”Olie, maritim sikkerhed og pirateri i Vestafrika” ved ph.d.-stipendiat Thomas Horn Hansen, Risk Intelligence, London.

Thomas Horn Hansen har skrevet ph.d.-afhandling om olie og konflikt i Nigeria på Department of War Studies, King's College London, og er analytiker med fokus på maritim sikkerhed i regionen ved Risk Intelligence.

11.15 – 12.00 ” Globale markeder for vold: rekruttering af soldater fra Sierra Leone til krigsførelse” ved ph.d.-stipendiat Maya Mynster Christensen Institut for Antropologi, Københavns Universitet.

Maya Mynster Christensen forskning omhandler mobiliseringen af tidligere militssoldater i den konfliktramte Mano River region i Vestafrika. Ved at undersøge samspillet imellem kombattanter, deres hververe og politiske interventioner udforsker hun den cykliske de-mobilisering og re-mobilisering der finder sted sideløbende med fredsopbygning.

Deltagere fra Center for Militære Studier:

Josefine Kühnel Larsen, ph.d.-stipendiat og Lars Bangert Struwe, seniorforsker.