11. november 2016

CMS udgiver rapport om hybrid maritim krigsførelse

NATO og alliancens partnerlande står overfor geografiske, såvel som, økonomiske og politiske udfordringer, når Ruslands brug af hybrid krigsførelse i Østersøregionen skal håndteres.

Dette er konklusion i Center for Militære Studiers rapport ”Hybrid Maritime Warfare and the Baltic Sea”. Den er skrevet af Frank G. Hoffman fra  National Defense University i USA, Martin Murphy fra King’s College London og Gary Schaub fra Center for Militære Studier.

Blandt deres anbefalinger er et større samarbejde mellem de forskellige nationers flåder, øget uafhængig fra Russisk energi og fokus på udviklingen af en strategisk kommunikationsstrategi for at modvirke Russiske disinformationskampagner.

Hvis man ønsker at læse den fulde rapport, og dens identificering af udfordringer og anbefalinger, kan rapporten lokaliseres her.