19. december 2013

Mikkel Vedby bidrager til rapport om Grønlands råstoffer

Professor MSO ved Center for Militære Studier, Mikkel Vedby Rasmussen, har bidraget til rapporten ”Til gavn for Grønland”, der er udarbejdet af Udvalget for samfundsgavnlig udnyttelse af Grønlands naturressourcer. Rapporten søger svar på en række fundamentale spørgsmål: Bliver Grønlands råstofeventyr til noget? Hvordan kan råstofferne bedst udnyttes til gavn for samfundet? Hvad betyder råstofferne for det grønlandske samfunds udvikling?
I anledning af rapportens afholdes en konference på Københavns Universitet tirsdag d. 4. februar kl. 11:00 - 14:30. På konferencen vil udvalgets formand, Minik Rosing, præsentere rapportens baggrund og konklusioner, hvorefter et panel af politikere, repræsentanter fra NGO’er og erhvervsliv vil diskutere rapportens konsekvenser mm.

Læs mere her.