24. januar 2013

CMS afholder seminar om Mali

Vi skal være aktive ”Fra Afrika til Afghanistan” udtalte statsministeren i åbningstalen i 2011. Men hvordan, med hvem og hvorfor skal vi i det hele taget det? Med aktionen i Mali har Danmark taget hul på et nyt kapitel i den militære aktivisme. På CMS-seminaret "Mali: Ny flyvende dansk sikkerhedspolitik" vil vi diskutere, hvad det indebærer.

Seminaret finder sted torsdag den 7. februar 2013 kl. 13:15-15:00 og vil blive afholdt på Institut for Statskundskab, Øster Farimagsgade 5, i lokale 7.0.34.

Til at diskutere spørgsmålene får vi besøg af:

• Generalmajor Henrik Dam, Chef for Flyvertaktisk Kommando
• Dr.scient.pol. Hans Mouritzen, DIIS (TBC)
• Professor MSO Mikkel Vedby Rasmussen, CMS
• Seniorforsker Henrik Ø. Breitenbauch, CMS

Forsker ved Center for Militære Studier, Lars Bangert Struwe, vil være ordstyrer.

Tilmelding til seminaret er nødvendig og skal sendes til mbj@ifs.ku.dk senest den 5. februar kl. 12.00. Se plakaten for seminaret her.