2. november 2016

Foredrag: Forsvarets rolle i dansk terrorbekæmpelse

Skal Danmark i højere grad benytte forsvaret til at støtte politiets indsats mod terror?

Det spørgsmål danner udgangspunktet for et foredrag på Forskningscentret CORA torsdag, hvor Center for Militære Studiers Marc Schack på baggrund af forskning foretaget i forbindelse med en kommende rapport vil fortælle om forholdet mellem politi og forsvar i forbindelse med terrorbekæmpelse.

Her anlægges et retsligt perspektiv på det danske system for militær bistand til politiet, hvorefter dette sammenlignes med tilgange i Norge, Storbritannien og Frankrig. Tilgangen har til formål at fremhæve hvilke valg og fravalg, det danske system indebærer, og suppleres desuden med mere praktiske og politiske betragtninger.

Præsentationen finder sted på Det Juridiske Fakultet torsdag den 3. november 2016, kl. 14.00-16.00.