Høring om Somalia: Danmarks fremtidige engagement

Kvinder fra Somalia

Center for Militære Studier inviterer i samarbejde med Udenrigsministeriet alle interesserede til høringsmøde om Danmarks fremtidige engagement i Somalia, der dækker perioden 2018-2022. På mødet vil udkast til landepolitikpapir og konceptnote for landeprogram for Somalia blive præsenteret og debatteret.

• Velkomst ved Katja Lindskov Jacobsen (Center for Militære Studier)
  • Introduktion til mødet ved kontorchef for Udenrigsministeriets Afrikakontor, Anders Garly Andersen
  • Præsentation af hovedlinjerne i Danmarks fremtidige engagement i Somalia ved Danmarks ambassadør i Kenya og Somalia, Mette Knudsen (deltager via videokonference)
  • Oplæg til debat ved seniorforsker Peter Albrecht (Dansk Institut for Internationale Studier) og seniorforsker Katja Lindskov Jacobsen
  • Åben debat og spørgsmål
  • Moderator: Professor, Martin Marcussen (Institut for Statskundskab)

Mødet er åbent for alle interesserede, men bemærk at tilmelding er nødvendig.
Send en mail til afrstud@um.dk.
Tilmeldingsfristen er mandag den 9. april kl. 12.

Eventuelle spørgsmål angående høringsmødet kan rettes til afrstud@um.dk